Ta’lim sifatini nazorat qilish boshqarmasi
MAQSAD VA VAZIFALAR
O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 18 iyuldagi qarori 14-bandiga asosan Andijon mashinasozlik instituti tarkibida Ta'lim sifatini nazorat qilish boshqarmasi tashkil etilgan. , 2017 yil 515-son “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi faoliyatini tashkil etish to‘g‘risida”gi. kiradi.
Ta'lim sifatini nazorat qilish bo'limining asosiy maqsadi talabalar bilimining davlat ta'lim standartlariga muvofiqligini o'rganish va tahlil qilish, kadrlar tayyorlash sifatini nazorat qilish, ichki institutni attestatsiyadan o‘tkazish hamda ta’lim sifatiga ta’sir etuvchi salbiy omillarni aniqlash va bartaraf etish. ehtiyot choralarini ko'ring.
Quyidagilar Ta’lim sifatini nazorat qilish boshqarmasining asosiy vazifalari hisoblanadi:
- ta’lim yo‘nalishlari va mutaxassisliklarining davlat ta’lim standartlari (DTS), malaka talablari, o‘quv rejalari va fan dasturlari bilan ta’minlanishi va ularning ekspertizasini tahlil qilish;
- Institutda o‘quv jarayoni sifatini, uning darsliklar va o‘quv-metodik qo‘llanmalar bilan ta’minlanganlik darajasini o‘rganish;
- Institut talabalari bilimlarining DTSga muvofiqligini o‘rganish va tahlil qilish;
- ta'lim sifatini oshirishga qaratilgan me'yoriy-huquqiy baza Hujjatlar ijrosini ta'minlash;
- kadrlar tayyorlash sifatini nazorat qilish;
- Institutning ichki attestatsiyasini tashkil etish, samarali ta’lim sifatiga salbiy ta’sir etuvchi omillarni aniqlash, institut rektoriga va Davlat inspeksiyasiga ma’lumotlar taqdim etish;
- attestatsiya, taʼlim sifatini oʻrganish jarayonida aniqlangan kamchilik va kamchiliklarni oʻz vaqtida bartaraf etish ustidan nazoratni amalga oshirish;
- ta'lim sifati ko'rsatkichlari holatini monitoring qilish va aniqlangan muammo va kamchiliklar yuzasidan tegishli tuzilmalarga tavsiyalar berish;
- ta’lim sifatini oshirish maqsadida pedagog kadrlar malakasini oshirish jarayonida zamonaviy usul va uslublardan foydalanish samaradorligini tahlil qilish;
- Institut tarkibiy bo‘linmalarida pedagog xodimlarning kasbiy malakasi holati
(fakultet, kafedra, kafedra, markaz, akademik litsey), shuningdek oliy ta’lim muassasasi qo‘shimcha ta’lim va kadrlar tayyorlash va qayta tayyorlashda sifat darajasini aniqlash maqsadida ichki monitoring o‘tkazish, tahliliy ma’lumotlarni tayyorlash, rahbariyatga takliflar kiritish. aniqlangan kamchiliklar va muammolar yuzasidan institut;
- institut professor-o‘qituvchilari to‘g‘risidagi asosiy ma’lumotlarning tegishli pedagogik fan(lar)ga mosligini tahlil qilish yoki ularning tegishli qayta tayyorlashdan o‘tganligini yoki tegishli mutaxassislik bo‘yicha ilmiy darajaga ega bo‘lganligini o‘rganish va xulosalar to‘g‘risida fakultet rektoriga ma’lum qilish; institut;
- Institutning o‘quv jarayoni, ilmiy-tadqiqot va ilmiy-uslubiy rejalarining bajarilishini nazorat qilish;
- Ta'lim jarayoni Texnik bazaning holatini tahlil qilish, uni rivojlantirish va takomillashtirish bo'yicha takliflar kiritish;
- Institutda mutaxassislik yo‘nalishlari va mutaxassisliklarini hisobga olgan holda talabalar amaliyotini o‘tash samaradorligini nazorat qilish;
- Davlat nomidan institut reytingi va bahosi boʻyicha maʼlumotlarni toʻplashda ishtirok etish. Inspeksiya, ta’lim sifatini attestatsiyadan o‘tkazish va o‘rganish jarayonida;
- Talabalar bilimini baholash jarayonni tahlil qilish asosida reyting ballarining xolisligi, shaffofligi va sifat darajasini baholaydi
- Institutdagi ijtimoiy muhit, kadrlar tayyorlash va ta'lim sifatini o'rganish maqsadida talabalar, ota-onalar, professor-o'qituvchilar va xodimlar o'rtasida muntazam ijtimoiy so'rovlar o'tkazish;
- Kafedra xodimlarining kasbiy mahoratini oshirish, “Iste’dod” mablag‘lari hisobidan ishlab chiqilgan xorijiy davlatlarning nufuzli o‘quv va ilmiy markazlari tajribasini o‘rganish. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti jamg‘armasi yoki xalqaro loyihalar va institutlar. Ularni o‘quv jarayoniga joriy etish;
- Oliy taʼlim muassasasi rahbariyati bilan hamkorlikda institut reytingini xalqaro darajaga koʻtarish chora-tadbirlarini ishlab chiqish va amalga oshirishda ishtirok etish;
- institutning tegishli tuzilmalari bilan hamkorlikda ta'lim sifatini oshirishga qaratilgan o'quv seminarlari va treninglar o'tkazadi;
- Institutda jamoatchilik ekspertlari bazasini shakllantirish va ular oldiga qo‘yilgan vazifalar doirasida muntazam seminarlar o‘tkazish;
- o‘quv jarayoni va ishlab chiqarish o‘rtasidagi integratsion hamkorlik, innovatsion g‘oyalar, texnologiyalarni ishlab chiqish va amaliyotda qo‘llash monitoringi;
- o‘quv jarayoni va ishlab chiqarish o‘rtasidagi integratsion hamkorlik, innovatsion g‘oyalar, texnologiyalarni ishlab chiqish va amaliyotda qo‘llash monitoringi;
- ta’lim sifatini o‘rganish natijalari bo‘yicha institut rahbariyatiga tegishli takliflar kiritish.