Andijon mashinasozlik institutiga hush kelibsiz

Strategik reja

Andijon mashinasozlik instituti O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2011-yil 20-maydagi “Oliy ta’lim muassasalarining moddiy-texnik bazasini mustahkamlash va yuqori malakali mutaxassislar tayyorlash sifatini tubdan yaxshilash chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ-1533-son qarori va O‘zbekiston O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 25-iyuldagi 214-sonli “Andijon muhandislik-iqtisodiyot institutini Andijon mashinasozlik institutiga aylantirish to‘g‘risida”gi qarori asosida tashkil etilgan.

Institutning vazifasi

Institutning vazifasi oliy ta’limning asosiy va qo‘shimcha ta’lim dasturlarini, o‘quv-uslubiy va ilmiy-tadqiqot ishlarini amalga oshirish bo‘yicha zamonaviy, sifatli ta’lim faoliyatini, shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi qonunchiligiga muvofiq boshqa faoliyatni amalga oshirishdan iborat. ta'lim xizmatlarini amalga oshirish va ko'rsatish. Institutning asosiy vazifalari:
- dunyoning yetakchi ilm-fan va ta’lim muassasalari bilan yaqin hamkorlikni yo‘lga qo‘yish, ta’lim jarayoniga ilg‘or pedagogik texnologiyalar, xalqaro ta’lim standartlari asosidagi o‘quv rejalari va o‘quv-uslubiy majmualarini keng joriy etish;
- xorijiy hamkor ta’lim muassasalarining yuqori malakali o‘qituvchi va olimlarini o‘quv jarayoniga faol jalb etish, mahorat saboqlarini o‘tkazish, o‘quv jarayoni;
- Respublika oliy ta’lim muassasalari magistrlari, yosh o‘qituvchilari va ilmiy xodimlarining xorijiy hamkor oliy ta’lim muassasalari negizida stajirovka o‘tashlarini, qayta tayyorlash va malakasini oshirishni tizimli asosda tashkil etish;
- amalga oshirilayotgan hududiy va tarmoq dasturlari talablarini hisobga olgan holda oliy ta’lim muassasalari mutaxassislarini tayyorlashning maqsadli parametrlarini shakllantirish, istiqbolda oliy ta’lim yo‘nalishlari va mutaxassisliklarini optimallashtirish, hududlar va iqtisodiyot tarmoqlarini kompleks rivojlantirish;
- yangi pedagogik texnologiyalar va o‘qitish uslublarini keng joriy etish, magistratura bosqichining ilmiy-ta’lim jarayonini sifat jihatidan yangilash hamda zamonaviy tashkiliy shakllarni joriy etish asosida oliy ta’limning o‘quv jarayoni, o‘quv reja va dasturlarini yanada takomillashtirish; > - yangi avlod darsliklarini yaratish va ularni oliy ta’lim muassasalarining o‘quv jarayoniga keng joriy etish, oliy ta’lim muassasalarini zamonaviy o‘quv, uslubiy va ilmiy adabiyotlar bilan ta’minlash, shu jumladan, yangi xorijiy adabiyotlarni ko‘proq xarid qilish va tarjima qilish, adabiyotlarni muntazam yangilab borish; axborot-resurs markazlarining mablag'lari;
- pedagog kadrlar sifati va kasbiy mahorat darajasini doimiy ravishda oshirish, professor-o‘qituvchilar va ilmiy xodimlarni xorijda malaka oshirish va stajirovkadan o‘tish, oliy ta’lim muassasalari bitiruvchilarini PhD va magistratura, oliy ta’lim muassasalari hamda qayta tayyorlash hamda yuqori malakali xorijiy olimlar, o‘qituvchilar va kadrlarni jalb etish; malaka oshirish markazlarining o'quv jarayonidagi mutaxassislari;
- institutning ilmiy salohiyatini mustahkamlash, fanni yanada rivojlantirish, uni akademik fan bilan integratsiyalashuvini kuchaytirish, institut professor-o‘qituvchilarining ilmiy-tadqiqot faoliyati samaradorligi va samaradorligini oshirish, iqtidorli talabalarni ilmiy faoliyatga keng jalb etish; br> - Institutda ta’limning ma’naviy-axloqiy mazmunini oshirish, talabalarda istiqlol g‘oyalariga, yuksak ma’naviyat va insoniyatning milliy an’analariga sadoqat ruhini shakllantirish, ularda yot g‘oya va mafkuralarga qarshi immunitet va tanqidiy fikrlashni kuchaytirish. keng ko'lamli ta'lim ishlari;
- oliy ta’lim muassasalarining o‘quv va ilmiy-laboratoriya binolari va binolarini, sport inshootlarini, ijtimoiy va muhandislik infratuzilmasini qurish, rekonstruksiya qilish va kapital ta’mirlash, oliy ta’lim fanining ustuvor yo‘nalishi O‘quv va ilmiy laboratoriyalarni zamonaviy asbob-uskunalar va jihozlar bilan jihozlash orqali yanada mustahkamlash; - Oliy ta’lim muassasalarini zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalari bilan jihozlash, oliy ta’lim muassasalari talabalari, o‘qituvchilari va yosh tadqiqotchilarining jahon ta’lim resurslaridan, zamonaviy ilmiy adabiyotlarning elektron kataloglari va ma’lumotlar bazalaridan foydalanish imkoniyatlarini kengaytirish
– oliy ta’lim va oliy o‘quv yurtidan keyingi ta’lim orqali shaxsning intellektual, madaniy va ma’naviy rivojlanishiga bo‘lgan ehtiyojini qondirish;
– Har tomonlama rivojlangan va sadoqatli shaxs, mustaqil davlat fuqarosi, fidoyi, xalq, jamiyat va oila oldida mas’ul, milliy va umuminsoniy qadriyatlarni hurmat qiladigan, xalq an’analarini boyitib, mustahkamlaydigan, mamlakatimiz kelajagini shakllantirish vijdonli va halol ishchi uchun;
- ilmiy-pedagogik xodimlar va talabalarning ilmiy-tadqiqot va ijodiy faoliyati orqali fanni rivojlantirish, olingan natijalardan o‘quv jarayonida foydalanish;
- Oliy ma’lumotli mutaxassislar va ilmiy-pedagogik kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirishiqtisodiyotning tegishli tarmoqlari;
-jamiyatning axloqiy, madaniy va ilmiy qadriyatlarini saqlash va boyitish; - aholi o'rtasida bilimlarni tarqatish, uning ma'naviy-ma'rifiy va madaniy darajasini oshirish.

O'quv rejalari va yo'nalishlar va mutaxassisliklar bo'yicha fan dasturlari kadrlar ehtiyojlarini qondirish uchun doimiy ravishda yangilanib turishi kerak. O‘quv jarayoni jadvalini talabalarning vaqt byudjetidan kelib chiqib takomillashtirish, auditoriya darslarining salmog‘ini kamaytirish, auditoriyadan tashqari mustaqil ishlar hajmini oshirish kerak. Talabalarga yuksak bilim berish uchun zamon talablari asosida darslik va o‘quv qo‘llanmalar tayyorlash zarur. Yuqori malakali kadrlar tayyorlash uchun, ayniqsa, korxona va tashkilotlar misolida talabalar amaliyotini tashkil etish, bitiruv malakaviy va magistrlik dissertatsiyalarini tayyorlashda kadrlar iste’molchilari bilan aloqalarni kuchaytirish maqsadga muvofiqdir. Ta’lim jarayoni samaradorligini oshirish uchun pedagogik va axborot texnologiyalaridan foydalanish samaradorligini oshirish zarur. Talabalar bilimini baholashning reyting tizimini ham takomillashtirish zarur. Talabalar bilimi va tayyorgarlik darajasini baholovchi davlat attestatsiya komissiyalari faoliyatini takomillashtirish zarur. Talabalarning mustaqil ishlari ko‘lamini oshirish yuqori samara beradi. Mustaqil ish turlari va shakllarini takomillashtirish zarur. Bo‘limlar faoliyatini baholash ko‘rsatkichlari tizimini takomillashtirish zarur. O‘qituvchilarning ilmiy-pedagogik salohiyatini oshirish maqsadida ularni korxona va tashkilotlarga 6 oylik amaliyot o‘tashga yuborish maqsadga muvofiqdir. O‘qituvchilarni ichki attestatsiyadan o‘tkazishni takomillashtirish zarur. Professor-o‘qituvchilar tomonidan individual o‘quv yuklamalariga kiritilgan soatlar bajarilishi ustidan nazoratni takomillashtirish zarur.

Top